מסע קצר מסביב לגלובוס: האזינו ליומן החוץ עם שלמה ריזל

שלמה ריזל No Comments on מסע קצר מסביב לגלובוס: האזינו ליומן החוץ עם שלמה ריזל

כמידי שבוע לוקח אותנו כתב חדשות החוץ אל מסע קצר מסביב לעולם, כל האירועים המשמעותיים והחדשות מרחבי הגלובוס. פגישת ביידן-פוטין, הפיצוץ בלבנון, התרסקות המסוק בהודו וסופת הטורנדו בארה"ב | האזינו

שלמה ריזל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השיחה הזו אולי נשמעת שיחה ידידותית בין שני קשישים, אבל מאחוריה כך נראה נצבת שוב המלחמה הקרה בין רוסיה למערב.

השיחה שנערכה בשבוע שעבר בין ביידן לפוטין היא אחת הדרכים הדיפלומטיות, יהיו שיאמרו האחרונות, למצב את היריבות המרה ביניהן שבאה לידי ביטוי בעיקר באוקראינה ומאיימת במלחמה חדשה ביבשת אירופה שעלולה לעורר השלכות על העולם כולו.

מיד אחרי הפגישה היה זה ביידן שמצמץ ראשון כשאמר שלא איים על פוטין בצעדים צבאיים, במקרה ויכבוש את אוקראינה, שכן מעבר לסנקציות ולעזרה לנאטו אין בכוונתו לצאת לחזית צבאית מול הרוסים.

השאלה הגדולה מה יקרה כעת. האם זה ירגיע את פוטין או שמא ייתן לו תיאבון ויגרום לו להבין שהוא יכול לכבוש את אוקראינה כרצונו, מבלי שמישהו ימצמץ או יתערב לטובתם.

ובינתיים האוקראינים לא טומנים את ידם בצלחת. הנה ראיון ברשת סיאןאן האמריקאית בה אומר הרמטכ"ל האוקראיני כי הם יתקלו ב"טבח ממש עקוב מדם" וכי "הרוסים יחזרו לרוסיה בארונות קבורה".

לבנון

ומחזית על סף פיצוץ לפיצוץ אמיתי ולפיצוצי משנה שבאו בעקבותיו, בליל שבת האחרון בעיר הנמל הלבנונית צור. גורם בכיר בארגון הטרור חמאס הודה בפני העיתון הלבנוני 'אל-אחבר' המזוהה עם חיזבאללה, כי מקור הפיצוצים במחסן תחמושת סודי שלו שנועד "לצרכי הגנה".

שריפה שפרצה קודם לכן במתקן לאכסון דלק במחנה הפליטים בורג' א-שמאלי שבפאתי העיר התפשטה במהירות אל מרתפו של מסגד וחשפה את הסוד הגדול של חמאס: מחסני נשק שהוא מכין ליום פקודה במחנות הפליטים בדרום לבנון.
בהסתמך על מקרי העבר, לא מופרך לחשוב שגם הפעם ישראל דאגה להעביר את המסר על המסוכנות של הפרויקט החמאסי שהולך וקורם עור וגידים בצורה מעוררת דאגה, לפני שבחרה אולי לתקוף אותו.

בין שמדובר בתקיפה מכוונת ובין שלא, הפיצוצים האמורים הסיטו את תשומת הלב הציבורית להתעצמות הצבאית המדאיגה של חמאס בלבנון, שאת פירות הביאושים הראשונים שלה ראינו כולנו במסגרת "שומר החומות" שבו נורו טילים מלבנון לעבר ישראל.

הודו

ומפיצוץ לפיצוץ. אלו הם הקולות מאחת מרשתות הטלוויזיה ההודיות המסקרות את הטרגדיה בה נהרג הרמטכ"ל ההודי בהתרסקות מסוקו בדרום המדינה, ככל הנראה מכשל טכני.

חדי האוזן שביניכם אגב, בטח שמו לב שלמרות שמדובר בסיקור האנגלית הרי שהוא נעשה עם ניב הודי בולט.

הרמטכ"ל ההודי נחשב מקורב לראש הממשלה מודי, וזה ספד לו ומסר כי הוא חש צער עמוק: "ראוואט היה פטריוט אמיתי ותרם רבות למודרניזציה של הכוחות המזוינים ומערכת הביטחון שלנו", כתב. שר ההגנה, רג'נאת סינג, אמר כי מותו של ראוואט הוא "אובדן שאינו בר תיקון" עבור הודו וכוחות הביטחון שלה. חיל האוויר ההודי מסר כי הסיבה להתרסקות היא תאונה, אך הורה לחקור את נסיבותיה.

ראוואט בא ממשפחה בת כמה דורות של קצינים בכוחות המזוינים של הודו. הוא פיקד על כוחות בחבל קשמיר המתוח ובגבול עם סין, ובין השאר זוקפים לזכותו את החלשת כוחם של המורדים שפעלו במשך שנים בצפון-מזרח הודו.
הנה כאן, קולו של עד ראיה לאסון בהודית, בניב של מדינת המחוז בה התרסק המסוק.

ארה"ב

ואי אפשר לסיים את היומן הזה מבלי להזכיר את האסון הכבד בארה"ב בו לפחות 70 בני אדם קיפחו את חייהם כתוצאה מטורנדו קטלני שפגע בשורה של מדינות ובראשן במדינות קנטקי.

המראות וההרס המגיעים משם בלתי נתפסים. רחובות ושכונות שלמים נמחקו כלא היו, וארה"ב נראית שוב כמו מדינת עולם שלישי שבה הכל קורס ברגע האמת.

כנראה היה זה שילוב של בתים בנויים קלים בנויים מעץ, סופה חריגה בעוצמתה וגם זלזול, אבל אף אחד לא היה יכול להכין את הציבור למראות העגומים שהגיעו משום.

לצד עשרות ההרוגים לפחות עוד 100 בני אדם הוכרזו כנעדרים ומושל המדינה אמר כי "עם כמות הנזק וההרס שיש לנו כאן, ייקח לנו לפחות שבוע עד שנגיע למספר סופי של כמות ההרוגים.

אחרי שרבע מיליון בתים נותרו ללא חיבור לחשמל כתוצאה מההוריקן, ואחרי כמות האבידות בנפש הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי הוא מכריז על סופת ההוריקן כ'אסון' ויעניק סיוע פדרלי.



0 תגובות